Η ήττα από την Ισπανία στο φινάλε της φάσης των ομίλων έστειλε την Ουρουγουάη… σπίτι της και ο Μαρσέλο Μπιέλσα ήταν απαρηγόρητος στη συνέντευξη Τύπου, με τον Αργεντινό να θεωρεί τον εαυτό του υπεύθυνο για τον αποκλεισμό της Σελέστε από τα νοκ-άουτ του Μουντιάλ 2026. Οι ισοπαλίες με την Σαουδική Αραβία (1-1) και το Πράσινο Ακρωτήριο (2-2) έφεραν σε εξαιρετικά άβολη θέση την εθνική Ουρουγουάης μετά από τις δύο πρώτες αγωνιστικές της φάσης των ομίλων και την υποχρέωσαν να κυνηγήσει τουλάχιστον έναν βαθμό απέναντι στην Ισπανία, όμως αυτός δεν ήρθε ποτέ.
Το τραγικό λάθος του 40χρονου Μουσλέρα λίγο πριν από το φινάλε του πρώτου μέρους στο γκολ του Μπαένα (αντικαταστάθηκε στο ημίχρονο) έβαλε την οριστική ταφόπλακα στις ελπίδες της Σελέστε για να μείνει όρθια απέναντι στους πρωταθλητές Ευρώπης (χρειάστηκε να φτάσει το 83ο λεπτό για να έχει την την πρώτη της τελική εντός εστίας), με τον Μαρσέλο Μπιέλσα να αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για την ήττα με 1-0 από την ρόχα και κυρίως από την απογοητευτική παρουσία της ομάδας του στο Μουντιάλ 2026 μεσω συνέντευξης Τύπου.
“Δεν έχω αφήσει κάτι στο ποδόσφαιρο της Ουρουγουάης. Ένας προπονητής που είναι στη χώρα εδώ και τρία χρόνια και δεν έχει φέρει αποτελέσματα, δεν μπορεί να πει ότι έχει συνεισφέρει,. Η τέταρτη θέση στα προκριματικά δεν έχει αξία, ούτε η τρίτη στο Copa America, για να μη μιλήσω για την παρουσία σε αυτό το Παγκόσμιο Κύπελλο”, τόνισε αρχικά ο 70χρονος Αργεντινός, για να προσθέσει:
“Θα μπορούσαμε να έχουμε επτά πόντους αλλά έχουμε δύο, αυτό είναι το αποτέλεσμα της παρουσίας μου στον πάγκο. Ήταν δουλειά μου να διαχειριστώ ένα γκρουπ παικτών και δεν κατάφερα να τους κάνω να αποδώσουν.
Εάν θέλετε εξηγήσεις, που δεν νομίζω ότι θέλετε, θα σας έλεγα ότι από τους επτά πόντους που δικαιούμασταν, πήραμε δύο. Είμαι υπεύθυνος για αυτά που έκανε η Ουρουγουάη σε αυτό το Παγκόσμιο Κύπελλο.
Οι ερωτήσεις σας δεν ψάχνουν για απαντήσεις αλλά μία ευκαιρία για να μου επιτεθείτε. Είμαι υπεύθυνος για όλη την απογοήτευση λόγω της δουλειάς που έκανα. Αλλά αν πρέπει να αναλύσω τι συνέβη, πρέπει να συμπεριλάβω και τα λάθη. Ο Μουσλέρα ήταν αυτός που αποφάσισε να φύγει και εγώ αντικατέστησα τον Βαλβέρδε επειδή ήθελα να ενισχύσω την επίθεση”.
Σημειώνεται πως η Ουρουγουάη αποχαιρέτησε τη συνέχεια της διοργάνωσης μετρώντας πλέον ένα αρνητικό σερί επτά αγώνων χωρίς νίκη, μεταξύ των οποίων τη συντριβή με 5-1 από τις ΗΠΑ, με τον Μπιέλσα να χαρακτηρίζει μεταξύ άλλων “φτωχή” τη σχέση του με τους ποδοσφαιριστές, να περιγράφει ως “τοξικό” τον εαυτό του και να αναμένεται να αποτελέσει άμεσα παρελθόν από τον πάγκο.